هیدروژن تولید شده توسط الکترولیز آب با برق تجدیدپذیر یک حامل انرژی قابل اعتماد ، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای تامین و ذخیره انرژی در آینده است. الکترولیز قلیایی آب یک تکنیک بالغ است و ثابت شده است که برای برنامه های بزرگ ترازوی مناسب است. توسعه مواد برای الکترولیزرهای قلیایی آب هنوز برای دانشگاه ها و صنعت مورد توجه است تا مسائل مربوط به سازگاری کم با منابع انرژی تجدیدپذیر را بررسی کنند.

یک سیستم در ترازوی آزمایشگاهی برای الکترولیز آب قلیایی توسعه داده شد که هدف آن پیشرفت مواد و پیوند خواص ذاتی مواد با عملکرد آنها در شرایط عملیاتی واقعی بود. به عنوان کوچکترین الکترولیزر فشار ، قادر به کار در دمای 30 بار و 80 درجه سانتی گراد با گردش مداوم الکترولیت مایع است. مطالعات تجربی تأثیر دما ، فشار و خواص ذاتی مواد را بر بازده ولتاژ و خلوص هیدروژن بررسی می کنند. با تجزیه و تحلیل مناسب ، می توان بین مشخصات مواد و عملکرد کلی ارتباط برقرار کرد و طرح های جدید و نوآوری های مادی را برای الکترولیز آب قلیایی تشویق کرد.

مواد مبتنی بر نانوذرات ، ترازوها و سیستم هایی را قادر می سازد که می توانند برای بهبود یا حتی فناوری های جدید به عنوان مثال در زمینه های سلامتی ، تحرک ، تبدیل انرژی و ذخیره انرژی مورد استفاده قرار گیرند. سنتز مداوم نانوذرات اکسید با خلوص بالا با خواص مناسب معمولاً در شعله های (اسپری) اعمال می شود و نیاز به مهندسی دقیق فرآیند دارد. آزمایشات جامع و شبیه سازی عددی بینش عمیق تری را در مورد اصول سنتز نا-ذرات مبتنی بر احتراق و همچنین افزایش مقیاس به سمت نرخ تولید صنعتی ارائه می دهد. اندازه گیری دما و سرعت بر اساس لیزر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا شرایط مرزی را برای شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی فراهم می کند و امکان تعیین تاریخچه دما و زمان عناصر حجمی در مسیر آنها از طریق راکتور را فراهم می کند. برای ویژگی محصول نهایی بسیار مناسب است.