ترازوها و ترازوهای آزمایشگاهی در طرح‌های مختلفی برای اندازه‌گیری جرم، چگالی و رطوبت نمونه جامدات، مایعات و پودرها ارائه می‌شوند. در حالی که یک مقیاس جرم یک نمونه را تعیین می کند، یک ترازوی آزمایشگاهی برای مقایسه جرم چند نمونه طراحی شده است. ترازوها و ترازوها در چندین پیکربندی ارائه می شوند: تحلیلی، دقیق، بارگذاری از بالا، بارگذاری از جلو، با ظرفیت بالا و تجزیه و تحلیل رطوبت.

چه نوع ترازوهایی در آزمایشگاه استفاده می شود؟

توازن های خاصی عملکردهای اضافی را ارائه می دهند، مانند قابلیت ردیابی داده ها ادغام با دستگاه های خارجی (مانند چاپگر، رایانه یا بارکدخوان)، کالیبراسیون پیپت، و حفاظت از نمونه (مانند محافظ پیش نویس) برای نصب. به یک هود جریان آرام یا اتاق تمیز دارای رتبه ISO.

ترازوهای تحلیلی برای اکثر عملیات توزین آزمایشگاهی استاندارد، مانند تعیین چگالی، تجزیه و تحلیل نسبی جرم و توزین دینامیکی بهینه هستند. ترازوهای تحلیلی نمونه ها را تا تلورانس های بسیار کم اندازه گیری می کند و خوانایی آن را تا 0.0001 گرم می دهد. از آنجایی که ترازو های تحلیلی نسبت به جریان هوا و تغییرات دما حساس هستند، اکثر مدل ها دارای یک محافظ پیش نویس برای حفظ یک محیط اندازه گیری کنترل شده هستند.

خرید موجودی تجزیه و تحلیل

ترازوی آزمایشگاهی دقیق یک جایگزین اقتصادی برای ترازهای تحلیلی است. در حالی که ترازوهای دقیق از ظرفیت‌های وزن بالاتری نسبت به مدل‌های تحلیلی پشتیبانی می‌کنند، تلورانس مشابهی ندارند (قابلیت خواندن تا 0.001 گرم). ترازوهای آزمایشگاهی دقیق در محیط‌هایی که نوسانات دما و رطوبت را تجربه می‌کنند، قرائت‌های پایداری ایجاد می‌کنند.